sobota 7. listopadu 2009

Jsem sebestředná a musím do komparzu

Tak jsem se v posledních týdnech dozvěděla spoustu věcí. Dostalo se mi například velice poučného nahlédnutí do vztahů "dnešních mladých" (o tom později), stejně tak jako poučení o tom, kdo smí mít jaký názor.
Nejednou člověk slyšel varování, že se má vyvarovat zveřejňování údajů o své osobě, nepoužívat aplikace na sociálních sítích, jako je Facebook, tím méně pak dělat si tam různé kvízy a vstupovat do všelijakých skupin. Myslím, že to je všem víceméně jasné. Co ale dokáže udělat jeden nijak konkrétní status, tomu bych ještě před týdnem moc nevěřila. Ovšem stačilo napsat na svou vlastní zeď "Jitka si prohlizi DP nejmenovaneho poslance, clankum o genialnich modelkach se radeji vyhyba, nebo se za chvili bude muset za titul snad stydet..." a už to jelo :)
Kdo by čekal, že se ozvou studenti soukromých škol nebo třeba modelky, čekal by marně. Přišel student matfyzu s konstatováním, že má pochybnosti o některých titulech získaných na VŠE. Tím by mě nepřekvapil, protože o jeho názorech na VŠE mě informoval často. Většinou nemám nic proti tomu, když se někdo ozve proti škole, na níž jsem studovala, ale na jeho poučování a neustálé zdůrazňování, že matfyz je těžká škola (což jsem nikdy v životě nepopřela) a naproti tomu VŠE strašně jednoduchá, jsem náladu příliš neměla. Přesto jsem se dobrých čtyřicet příspěvků snažila vést komunikaci v přátelském a vtipném duchu. Marně.
Řeč se totiž netočila kolem titulů. V jednu chvíli se totiž do diskuze vložil kamarád s poměrně nevinnou reakcí na onoho studenta "ono dneska mame jeste noviny ktery nejsou bulvar? :-)" a odstartoval další vlnu jeho podráždění. Tu jsem přiživila i já, když jsem o chvilku později sdělila svůj názor - "Je jasne, ze MF Dnes nebo Metro nejsou klasicky bulvar, nicmene i u nich lze spatrovat jisty pohyb smerem k ziskani si co nejvice ctenaru i za cenu clanku o soukromi znamych osobnosti apod."
Nebudu rozvádět, co následovalo, to si ostatně někteří můžou částečně přečíst na mé "zdi". Neměla jsem potřebu řešit nějaké Metro nebo Mladou frontu, které do debaty student z MFF zatáhl, ale názor jsem si bohužel neodpustila: "Vsak pisu, ze to neni klasicky bulvar, jaky si kazdy pod tim slovem predstavime, ale k nezavislym, ciste informativnim novinam bez zbytecnych vycpavkovych sracicek okolo uz zacinaji mit dost daleko, a to se tyka spousty novin, nejen MF. Zpravodajstvi jako takove v nich sice najdes, ale uz se na to nabaluje spoustu blbosti, ktere by si klidne mohli odpustit. Ja si radsi prectu strucne Metro, nez abych si koupila balik papiru (napr. prave MF) nacpanej prilohama o zdravi, studiu, krase, praci, vede... kdyby ty clanky aspon byly v necem nove, ale vetsinou jsou to neustale se opakujici vseobecne blaboly, ktere uz stejne clovek nekde slysel." A oheň byl na střeše.
Nejde mi o to tady trhat názory někoho jiného. Ať si čte kdo chce co chce, miluje co chce. Jen nechápu, proč nesmím na svou zeď napsat názor, že dnešní noviny "bulvarizují" se snahou získat více čtenářů, aniž bych byla obviňována, že jsem "předpojatá proti slušným novinářům, a přitom jsem v redakci nikdy nepracovala (student MFF se v MF zúčastnil týdenního kurzu Novinářská škola), arogantní, sebestředná, s vlohami být totálně pitomá" a kdovíco ještě :) Ať jsem na svou zeď napsala cokoliv, vždy se mi dostalo poučné či oponující reakce, ať už veřejně nebo v soukromé zprávě. Nutno podotknout, že v cca padesátém příspěvku jsem již nezůstala nic dlužna, jelikož nejsem zvyklá, aby mi někdo na mé zdi psal, že nemůžu soudit úroveň novin, které jsme před mnoha lety odbírali, protože jsem tam nikdy "nezašla na návštěvu", a hlavně nejsem zvyklá, aby mi někdo podsouval vyjádření, která z mé strany nepadla, a ta moje totálně překroutil. Takže abych mohla například na jednom nejmenovaném serveru hodnotit, jak se mi líbil ten který film či dokument, budu se podle této logiky muset stát aspoň na chvilku režisérem, kameramanem nebo alespoň členem komparzu.
Ale ani tohle není to, proč sem píšu. K tomu, aby mohl někdo pochopit, o co vůbec šlo, by musel znát veškeré pozadí celé věci, a to sem s ohledem na ostatní psát nebudu. Mě by spíš zajímal názor lidí, co si myslí o dnešních novinách, o jejich tendencích, o tom, které z nich čtou nejradši a proč (když už se nám ta bitva tak rozhořela). Jak už jsem při oné "hádce" (do uvozovek ji dal původně onen student) přiznala, s bulvárem nemám žádný větší problém, nekupuju ho, ale na netu si čtu všechny možné články, i ty bulvární. Co se týče tištěných novin, ty také nekupuju, ale pokud už hledám nějaké informace, tak především v Hospodářských novinách.
A tady ještě článek, s jehož obsahem se víceméně ztotožňuji, i když mi v něčem přijde lehce přehánějící.

(Pokud by mi někdo chtěl na můj dotaz ohledně novin opravdu odpovědět, (takovým předem děkuji) tak prosím radši soukromě, s veřejnými komentáři nemám nejlepší zkušenosti, neboť druhé boje se odehrávají na pozadí, v soukromých zprávách, a rozdvojenost debat pak jaksi ztrácí přehlednost :))

A ještě něco - když podrážděně reaguje ženská, řekne se například, že má drsný PMS nebo něco v tom smyslu. Co maji chlapi? :D (A nechci slyšet odpovědi typu "pravdu" :D)

4 komentáře:

Medvídek řekl(a)...

Já čtu nejraději Britské listy a moje oblíbené weblogy. :-)

Noční můra řekl(a)...

Děkuju za odpověď :) V Britských listech se dají někdy najít opravdu zajímavé postřehy, ale přiznám se, že většinou je mám "zprostředkované" od jednoho pravidelného čtenáře, na mě jsou některé články až příliš dlouhé, abych je poctivě četla pravidelně.

Medvídek řekl(a)...

jj, na BL se občas musí pořádně vybírat. Mám ten dojem, že leckdy dávají zbytečný prostor žabomyším polemikám, kterýmby spíše slušel prostor v diskusi pod článkem. A jinak smutně sleduju pokračující pohyb mainstreamu směrem k bulváru. Kvalitní články jsou v něm vzácné.

Noční můra řekl(a)...

Jsem ráda, že jsme se shodli a že Tě můj názor neurazil :)
Řekla bych, že to vybírání platí pro všechny noviny, snad ve všech se dá najít dobrý článek, ale občas bohužel i takový, že se člověk nestačí divit.